Rehabilitacja i terapia manualna Opole

Rehabilitacja to proces leczenia, w skład którego wchodzą terapia manualna, fizykoterapia oraz trening medyczny – wszystkie te „narzędzia” stanowią podstawę leczenia w pracy każdego fizjoterapeuty. Wspomniane wcześniej specjalistyczne formy usprawniania pacjenta pozwalają zmniejszyć dolegliwości bólowe, zwiększyć zakres ruchomości stawów oraz zmniejszyć ewentualny obrzęk. Jako wykwalifikowany i doświadczony fizjoterapeuta zajmuję się głównie:

• terapią manualną,

• rehabilitacją sportową,

• rehabilitacją stanów przeciążeniowych

• rehabilitacją pourazową,

• rehabilitacją pooperacyjną.

Wszystkie osoby zmagające się z bólem pooperacyjnym lub pourazowym, zapraszam do skorzystania z zabiegów w moim gabinecie.  Oferuję również pakiety opieki fizjoterapeutycznej dla klubów sportowych i firm.

Zaufaj profesjonalistom

Do każdego przypadku podchodzę z wielkim zaangażowaniem i układam indywidualny plan leczenia. Zwykle obejmuje on kilka różnych terapii, w zależności od stanu zdrowia pacjenta i typu doznanego urazu lub przeciążenia. Niektóre zabiegi z zakresu rehabilitacji mogą koncentrować się na wyrównaniu dysbalansu napięcia mięśniowego, podczas gdy inne mogą skupiać się na zwiększeniu zakresu ruchomości poszczególnych stawów. Zaufaj mi, a zrobię co w mojej mocy, aby zlikwidować przyczyny bólu, obrzęk, zminimalizować stan zapalny i poprawić jakość ruchu.

Jako wykwalifikowany specjalista w zakresie przeprowadzania rehabilitacji sportowej, rehabilitacji pooperacyjnej i pourazowej w Opolu, rozumiem z jakimi ograniczeniami ciała mierzą się pacjenci. Znam wiele skutecznych metod, dzięki którym pierwsze efekty można zauważyć już po pierwszych zabiegach terapii manualnej.

Nasze zabiegi

Terapia manualna jest bezpieczną oraz nieinwazyjną metodą leczenia. W swojej pracy staram się stosować różnorodne techniki, które pomagają łagodzić ból i przyspieszać gojenie tkanek. Metody te pomagają również uelastyczniać blizny i minimalizować obrzęk.

Zabiegi i metody którymi pracuję podczas przeprowadzania rehabilitacji pacjentów:

1. Pinoterapia – metoda terapeutyczna polegająca między innymi na uciskaniu, bądź bodźcowaniu określonych punktów lub obszarów ciała za pomocą specjalnych narzędzi (pinów lub katów), w celu poprawienia trofiki oraz normalizacji napięcia tkanek w ciele pacjenta.

2. Funkcjonalna osteopatia i integracja – delikatna terapia manualna polegająca na technikach oscylacyjnych wszystkich stawów w ciele człowieka, poprawiająca funkcjonowanie i napięcie tkanek w ich obrębie, co niweluje objawy bólowe.

3. Terapia nerwowo-mięśniowa – terapia polegająca na tzw. kinezjologii stosowanej. Jest to metoda diagnostyczna szukająca pierwotnych przyczyn dysbalansu napięciowego w ciele, spowodowanego nadmiernym bodźcowaniem układu nerwowego, w miejscach które uległy urazom, wypadkom i operacjom, lub bodźcowane są czynnikiem chemicznym, np. nietolerancją pokarmową lub alergiom.

4. Manipulacje stawowe metodą Ackermanna – techniki manipulacyjne stawów kręgosłupa, w celu „skorygowania” nieprawidłowego ustawienia poszczególnych kręgów lub stawów krzyżowo-biodrowych.

5. Masaż tkanek głębokich – terapia powięziowa poprawiająca elastyczność i funkcjonowanie tkanek miękkich w ciele pacjenta, co skutkuje poprawą mobilności i zmniejszenie objawów bólowych.

6. Terapia mięśniowo-powięziowych punktów spustowych – niwelowanie napiętych punktów na przebiegu mięśni za pomocą kompresji, które powodują ograniczenia ruchomości oraz dysbalans mięśniowy w ciele pacjenta.

7. Suche igłowanie – metoda niwelowania i usuwania punktów, które utrudniają, zaburzają prawidłową pracę narządu ruchu. Poprawia ruchomość struktur anatomicznych względem siebie, udrożniają przepływ krwi, poprawiają ślizg nerwów oraz niwelują napięcia w ciele pacjenta.

8. Hirudoterapia – terapia pijawką lekarską. Stosowana nie tylko na duże obrzęki, ale też na choroby związane z układem krążenia, oczyszczaniem organizmu z toksyn i wielu, wielu innych.

9. Kinesiotaping – tzw. plastrowanie dynamiczne. Kinesiotaping służy do podtrzymania efektów terapii poza gabinetem; poprawia krążenie, biomechanikę oraz ślizg tkanek.

10. Elektrostymulacja – (rodzaj fizykoterapii) zabiegi przy użyciu elektrostymulatora wysyłającego impulsy elektryczne do mięśni powodując ich skurcze. Działa przeciwbólowo lub wzmacniająco na tkanki mięśniowo-powięziowe.

O NAS

Mgr fizjoterapii, terapeuta manualny, trener przygotowania motorycznego. Od 2015 roku pracuję w zawodzie fizjoterapeuty, który stał się również moją życiową pasją. Nieustannie poszerzam swoją wiedzę poprzez liczne kursy, szkolenia i książki o tematyce terapeutycznej, co pomaga mi z każdym dniem stawać się lepszym terapeutą. Na swojej ścieżce zawodowej miałem już przyjemność pracować m.in. z kadrą narodową łyżwiarstwa szybkiego na krótkim torze, pierwszoligowym klubem piłki nożnej Odra Opole oraz wieloma innymi sportowcami z poziomu światowego i europejskiego. Na co dzień prowadzę własną praktykę terapeutyczną w prywatnym gabinecie. Poza fizjoterapią innymi moimi pasjami jest szeroko pojęta przyroda i biologia oraz sport.

Jak wyglądają wizyty

Cały proces rehabilitacji musi być planowany indywidualnie do każdego przypadku w kontekście całościowego funkcjonowania pacjenta. Żaden uraz nie przebiega jednakowo u każdego, dlatego też przeprowadzam dokładny wywiad z pacjentem, przed podjęciem jakiegokolwiek leczenia. Ważne jest by pacjent udzielił informacji z jakimi urazami, operacjami lub chorobami zmagał się w przeszłości oraz z jakimi boryka się obecnie. Metody rehabilitacji są dobierane tak aby pacjent został wyleczony i postawiony na nogi jak szybko jest to możliwe. Na każdą wizytę warto jest przynieś lekki strój zmienny, nieutrudniający terapii oraz duży ręcznik kąpielowy.

Zachęcam również do stałej współpracy kluby sportowe i firmy – oferuję miesięczne pakiety grupowe opieki rehabilitacyjno-fizjoterapeutycznej, w promocyjnych cenach.

Rehabilitację w sensie ogólnym można również podzielić na 3 fazy:

Faza I obejmuje gojenie się tkanek, minimalizację obrzęku i stanu zapalnego.

Faza II związana jest z poprawą zakresu ruchomości i wyrównywaniu dysbalansu napięciowego w ciele pacjenta.

Faza III — to wprowadzanie ćwiczeń korygujących nieprawidłowe wzorce ruchowe oraz wzmacniających słabsze grupy mięśniowe.

Szukasz dobrego rehabilitanta w Opolu?

Jeśli jesteś zainteresowany moimi usługami – rehabilitacją pourazową, pooperacyjną, rehabilitacją sportową, terapią manualną, rehabilitacją stanów przeciążeniowych zachęcam Cię do skontaktowania się ze mną w celu omówienia szczegółów i zarezerwowania wizyty w moim gabinecie w Opolu. W razie pytań o pakiety miesięczne dla firm i klubów sportowych proszę o kontakt telefoniczny, mailowy bądź osobisty.

Copyright © 2020 Fizjofaktoria – fizjoterapeuta Opole | Stworzone przez Filip Hanasz | Polityka Prywatności